Carmen Loves Jazz

  • Laupäev, 2.06
  • 20:00
  • Viljandi, Viljandi Laululava
  • SA Eesti Kontsert

Tutvustus

Esitajad:

SOFIA RUBINA-HUNTER, MARITA WEINRANK (Eesti Rahvusballett), RENÉ SOOM (Rahvusooper Estonia), JEVGENI GRIB (Eesti Rahvusballett, KRISTJAN KASEARU, ANATOLI ARHANGELSKI (Eesti Rahvusballett), ESTONIAN DREAM BIG BAND
Kaastegevad TÜ VKA SEGAKOOR - dirigent PILLE KÄHRIK ja Eesti Tantsuagentuuri tantsijad

Muusika GEORGES BIZET
Muusikajuht ja dirigent SIIM AIMLA
Koreograaf-lavastaja MARINA KESLER (Eesti Rahvusballett)
Kunstnik MADIS NURMS
Valguskunstnik PRIIDU ADLAS
Helirežissöör MAIT KARM

Carmen – SOFIA RUBINA-HUNTER, MARITA WEINRANK (Eesti Rahvusballett)
José – RENÉ SOOM (Rahvusooper Estonia), JEVGENI GRIB (Eesti Rahvusballett)
Escamillo – KRISTJAN KASEARU, ANATOLI ARHANGELSKI (Eesti Rahvusballett)
ESTONIAN DREAM BIG BAND
Kaastegevad TÜ VKA SEGAKOOR – dirigent PILLE KÄHRIK, Eesti Tantsuagentuuri tantsijad

Žanripiire nihutav muusikaline suveetendus Viljandi Laululaval.
Bizet’kultusooperi uusversioon big bandi saatel.

Marina Kesler, koreograaf-lavastaja: „Carmen Loves Jazz“ on minu jaoks eelkõige eri žanrite ja stiilide põnev ning plahvatuslik süntees. Klassikaliste teemade ja jazzinterpretatsiooni joovastav kokteil inspireerib julgelt eksperimenteerima vormi ja sisuga. Laval on korraga laulvad ja tantsivad tegelaskujud – põimuvad palav kirg, sügav armastus, särtsakus ja elunautimine. Ükskõikseks ei jää keegi, ei laval ega saalis.

Siim Aimla, muusikajuht ja dirigent: „Carmen“ on teos, milles on kõigist ooperitest enim äratuntavaid meloodiad, võib öelda, et hitte. Jazzi algusaegadest peale on tuntud meloodiate baasil improviseeritud ja kuulsaid lugusid arranžeeritud. Seekord on plaanis lisaks muusikale ümber mõtestada ka kogu „Carmeni“ dramatiseering.

Madis Nurms, kunstnik: Džässivõtmes „Carmen“ on võrreldes eelkäija ooperiga kindlasti hoopis riivatum – urbanistlikest hoovustest laetud ja varjamatult tiirane. Ega siis ilmaaegu polnud saksofon kuuekümnendatel keelatud pill! Minu jaoks heidavad bigbändiseade kõlavärvid ja mahlane improvisatsioon valgust täiesti uutele nüanssidele Mérimée jutustuses. Rambivalgusesse tõuseb Carmeni tegelaskuju küüniline ellusuhtumine – „Kui naeratus sind edasi aitab… mis siis ikka – tuleb naeratada“ („Carmen“ III vaatus) –, milles on võimalik seksuaalne kapital kiiresti oma kasuks tööle panna. Küsimus on selles, kuidas teha seda nii osavalt, et mitte lõpetada nuga ribide vahel. Olgu otseses või ülekantud tähenduses.

Etendus on pühendatud maestro Eri Klasile.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.