Eesti Kontsert toob uue festivaliga fookusesse keelpillimuusika

10.-13. novembrini toimub esimest korda Eesti Kontserdi festival „Keelpillifookus“, mis on tõeline muusikasõprade maiuspala, sest täidab kolmeks päevaks Estonia kontserdisaali lava maailma keelpillikunstnikest tipptegijatega.

Kuulda saab mitmekesiseid tõlgendusi ja virtuoosseid esitusi, oodata on ka meditatiivset sooloõhtut ning tulevikumuusikute nägemusi. „Keelpillimuusika on võimas, liigutav ja romantilistest tunnetest tulvil. Keelpill, eriti tšello, mis on kõige lähedasema kõlaga inimhäälele, võib ühtaegu intoneerida laulvalt, sametiselt, säravalt, hapralt ja õrnalt. Festivali eesmärk on tutvustada imelist keelpillimaailma kogu selle rikkuses,” kommenteerib Eesti Kontserdi peaprodutsent Maarit Kangron.

Avakontserdil, 10. novembril saab kuulda Bachi, Britteni ja Henze loomingut, üles astub maailma üks juhttšelliste, saksa päritolu virtuoos Daniel Müller-Schott. New York Times on toonud esile tema „intensiivset väljendusrikkust“ ja kirjeldanud teda kui „kartmatut mängijat, kellel on põletav tehnika“. Samal õhtul toimub mitmekülgse ja uuendusliku muusiku Sean Shibe öökontsert, kus korraga on laval nii akustiline kui ka elektrikitarr. „Klassikalise muusika maailmas on tegu üsna ebatavalise nähtusega, kuna üks pill on võimendatud, aga teine mitte, mistõttu võib olla keeruline neid kokku sobitada. Selle kontserdi kava aga on suurepäraselt üles ehitatud – kaks vastandit täiendavad teineteist ideaalselt,” täpsustab Kangron.

Reedel, 11. novembril astub koos ERSOga publiku ette üks maailma juhtivamaid prantususe viiulikunstnikke Renaud Capuçon, kes täidab nii solisti kui esindusorkestri kontsertmeistri rolli; esitusele tulevad Mozarti ja Tšaikovski teosed. „Play and direct ansamblijuhtimise võtte puhul on kõige olulisem leida nüansse, ja keelpillimängija tunnetab seda niisuguse kontserdi puhul tihtipeale isegi dirigendist paremini,” lisab Eesti Kontserdi peaprodutsent. Laupäeval saab koos Tallinna Kammerorkestriga kuulda norra viiuldajat Ragnhild Hemsingit, kes ühendab klassikalise ja rahvamuusika. Esimest korda kõlab Estonia kontserdisaali lavalt Hardangeri fiideli, mida artist kombineerib oskuslikult klassikalise viiuliga, esitades Griegi ja Vivaldit.

Kolme päeva jooksul kõlavad Estonia kontserdisaali laval tõeliselt erakordsed instrumendid: Renaud Capuçoni käes on Isaac Sternile kuulunud Guarneri del Gesù „Panette” (1737) viiul, Daniel Müller-Schott mängib Matteo Goffrilleri “Ex Shapiro” tšellol, mis on valmistatud 1727. aastal Veneetsias ja Ragnhild Hemsing mängib viiulimeistri Francesco Ruggeri (Cremona, 1694) viiulil ja Hardangeri fiidlil, mida varem mängis viiuldaja ja helilooja Ole Bull (1810–1880), keda on nimetatud “Põhjamaade Paganiniks”. Festivali lõpetab isadepäeval MUBAs toimuv kontsert „Uus Ajastu”, kus lisaks keelpillide soolonumbritele on päris esimest korda laval MUBA kammerorkester, esinevad ka Tallinna Muusika- ja Balletikooli solistid.

Vaata täpsemat kava: SIIT
Piletid kontsertidele saadaval PILETILEVIS.

Jälgi Eesti Kontserti sotsiaalmeedias: Facebook / Instagram

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega.